Vi tilbyr en romslig og vel tilrettelagt garanti for deg som kunde. Imidlertid er det visse forhold vi må ta forbehold om som feil installasjon, feil bruk, og feil ved drivstofftilførsel.

  • force majeure, lyn, brann, oversvømmelse, spenning utenfor tillatte grenser, og ytre påvirkning.
  • Feil installasjon, transportskader, eller lagring av apparatet som ikke er innenfor gitte grenser av Advers LTD eller Servitek.
  • Feilmontering, egne utførte ikke godkjente reparasjoner, eller oppsett av utstyret utført av kjøper eller firma som ikke er godkjent av Advers LTD eller Servitek.

Skal det hevdes en garanti eller en reklamasjon må kjøper og eventuelt montør av utstyret stille med tilstrekkelig dokumentasjon på at installasjonen er utført i henhold til kravene fra produsenten. Det må stilles med tilstrekkelig bilde/film dokumentasjon, samt at det må påregnes å sende apparatet inn til oss for avlesning av driftsmønster.

Videre er det slik at selv om apparatene er konstruert for å unngå soting i brennkammerene er det fremdeles slik at brukerfeil kan skape dette problemet. Dette kan oppstå som følge av strømbrudd under drift, at bruker stenger av strømmen mens apparatet går, mye gangtid på lav effekt, gammel/dårlig drivstoff, rusk i drivstoffet, og at installasjonen er gjort feil. Skal det hevdes reklamasjon må enheten sendes inn til oss for elektronisk avlesning av driftsparametre. Dermed kan det eventuelt utelukkes at enheten ikke har vært utsatt for strømbrudd under belastning, eller at den har vært utsatt for feil under driften som kan relateres til brukerfeil.

Selger er ikke ansvarlig for utgifter til demontering av utstyr som det hevdes garanti på. Ei heller er selger ansvarlig for utgifter kunden måtte ha for å montere utstyret etter at det har vært sendt inn til oss.

Det gis 1 års garanti på elektronikk/elektrisk utstyr. Dette kan være GSM modem, ekstern temperatursensor, eller lignende.

 

Retur må ikke sendes i oppkrav:
Ekstrakostnader som følger av dette faktureres deg sammen med et behandlingsgebyr – eventuelt velger vi å la pakken gå i retur til deg. Større varer som returneres med bil/båt må ikke sendes med ”mottaker betaler frakt” uten etter avtale med oss. Vi har egne fraktavtaler vi ønsker å benytte, og sørger for at vår transportør tar hånd om pakken, dersom du gir oss beskjed.

 

SALGSVILKÅR FOR SERVITEK

Alle priser er oppgitt inkl. mva. og ekskl. frakt, med mindre annet uttrykkelig er nevnt. Prisene er i stadig forandring og vi tar derfor forbehold om prisendring som følge av endrede priser fra våre leverandører og/ eller endring i valutakurs. Enkelte varer kan pga. størrelse bli sendt som Norgespakke i stedet for Servicepakke. Postens leveringstid kan her være en dag eller to ekstra. !!VIKTIG!! Avbestillinger og endringer av ordre må sendes til geir@servitek.no snarest, aller helst ring/SMS til 452 66 444. Reklamasjoner og returnering av mottatte varer må avtales før varen sendes i retur. Ikke avtalte returer vil ikke bli behandlet/kreditert. Vi forbeholder oss rett til leveringsnekt på samtlige varer med bakgrunn i prissvingninger og lagersituasjon. Det hender leverandører endrer priser på ikke lagerførte varer slik at oppgitte pris ikke stemmer. I tilfeller hvor prisen er redusert vil pris til kunde reduseres tilsvarende. Har prisen steget vil kunden alltid bli kontaktet for opplysning om ny pris før forsendelse. Kunden kan da fritt velge å ikke motta varen. Alle leveringstider som blir oppgitt av oss må anses som veiledende. Leveranseproblemer fra leverandører samt forsinkelser under transport fra leverandør kan vi ikke ta ansvar for, så det er viktig og oppgi både e-post adresse og telefonnummer. Vi forbeholder oss derfor retten til å avvike oppgitt leveringstid uten nærmere varsel. Eventuelle prisendringer som skjer etter leveringstidspunkt får ikke tilbakevirkende kraft. Vi tar forbehold om mulige skrive-/trykkfeil på våre sider. ALLE varer er selgers eiendom til de er fullt ut betalt av kjøperen, i tilfelle betaling ikke finner sted innen fristen vil inkassovarsel sendes kjøper. Betales det da ikke innen den gitte frist sendes saken uforsinket til inkasso. Dersom en postoppkravpakke fra Servitek ikke hentes ut og betales innen Posten`s frister vil kunden bli fakturert alle våre utlegg i henhold til forsendelsen og returen av pakken frem og tilbake minimum 500,- NKR.